Czym przymocować próg zwalniający
Pytanie z serii nie najtrudniejszych, czyli czym przymocować próg zwalniający, aby stanowił trwałą bezpieczną konstrukcję skutecznie zwalniającą ruch na danym terenie?
Spieszymy z odpowiedzią.
Kołki rozporowe
W Aprobacie Technicznej zaopiniowanej przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów progi zwalniające montuje się na utwardzonym podłożu (beton czy asfalt) kołkami rozporowymi. Jezdnia, na której ma być zamontowany próg zwalniający musi być na tyle równa, aby wszystkie elementy progu równo do niej przylegały. Progi można też montować na podłożu z kostki betonowej jeśli oczywiście nie ma w niej żadnych ubytków.
Przed przystąpieniem do robót, potrzebny będzie młot SDS, który przyspieszy pracę przy wierceniu otworów montażowych. Otóż otwory w nawierzchni drogi powinny być wywiercone na głębokość 90 mm, maksymalnie 100mm. Najpierw trzeba wybrać odpowiednie miejsce na jezdni do zamontowania progu zwalniającego.
„Schody” zaczynają się kiedy próg chciałoby się zamontować na kostce granitowej, ażurowej lub na nieutwardzonej nawierzchni.
Zima
Jeśli przyjdzie nam montować próg zimą, przy ujemnej temperaturze, trzeba zwrócić uwagę aby przechowywać je w dodatniej temperaturze. Dzięki temu nie stracą one swojej elastyczności, co zdecydowanie ułatwi dopasowanie dolnej powierzchni progu do jezdni.
W tej samej kategorii
- 5 przedmiotów, które zawsze powinieneś mieć w swoim samochodzie
- Montaż lustra drogowego krok po kroku – zrób to sam!
- Nowe przepisy ruchu drogowego 2021- sprawdź 3 najważniejsze zmiany!
- Jaki najazd na krawężnik zamontować, aby ułatwić sobie wjazd do garażu lub posesji?
- Lustro drogowe – jak załatwić jego montaż w miejscu o ograniczonej widoczności?