Hurtownia drogowa

Optyczne prowadzenie drogi

Optyczne prowadzenie drogi to bardzo złożony temat, który na potrzeby naszych klientów opiszemy dość szczegółowo z zachowaniem wszystkich dostępnych rozwiązań.

OPTYCZNEGO PROWADZENIA RUCHU

Optyczne prowadzenie ruchu za pomocą słupków U-1a i U-1b jest najpopularniejszy i stosuje się do niego słupek kilometrażowy (U-1a). Słupek określa szerokość drogi, jest bardzo przydatny zwłaszcza w porze nocnej lub w złych warunkach atmosferycznych, ponieważ jego odblaski pomagają kierowcy zachować orientację. Po prawej stronie drogi słupki powinny być ustawione białym odblaskiem w kierunku kierowcy, a po lewej czerwonym.

Na słupkach U-1a można dodatkowo umieścić informację o numerze drogi (U1f) i najbliższego telefonu alarmowego (U1d i U1e). Na słupku można też umieścić tabliczkę U7 z informacją o kilometrażu drogi.

WSKAZANIA PIKIETAŻU DROGI

Określenie miejsca na drodze lub linii kolejowej przez podanie odległości od jej początku. A prościej, chodzi o ilość kilometrów danej drogi od jej początku, które zamieszcza się na słupku U-1a lub U-1b.

Ta odległość powinna być podawana co do metra.
W zależności od kraju podawanie kilometrażu jest różne, ale jesteśmy w Polsce,
gdzie tą wartość umieszcza się na słupkach przy drogach wojewódzkich i krajowych co 100 metrów.

Wskazania kilometrażu przydają się na przykład w sytuacji wypadku, kolizji lub awarii pojazdu, kiedy mamy do dyspozycji tylko telefon i orientację w terenie. Te parę cyfr na słupku może okazać się bardzo pomocne, aby podać swoje położenie na drodze odpowiednim służbom, które mają przyjechać do nas z pomocą.

ZABEZPIECZANIA ROBÓT PROWADZONYCH W PASIE DROGOWYCH

Roboty drogowe to z jednej strony coś czego oczekujemy, a z drugiej strony mało kto chce spędzać czas w korku ze względu na ograniczenia przepustowości jakiejś trasy.

Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość a drogowcy w komplety tablic U-21 z podstawami i lampami, które wykorzystuje się do oddzielenia remontowanego pasa jezdni.

Przy remontach dróg wskazane jest też posiadanie pachołków U-23 o wysokości 100 cm oraz sygnalizacji tymczasowej.

Poza tablicami U-21 przy robotach drogowych można też wykorzystać tablicę U-6.

OZNACZENIA OBIEKTÓW, KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ W SKRAJNI DROGI

Zacznijmy od ustalenia co to jest skrajnia.; przestrzeń przestrzeń nad drogą o określonych wymiarach, przeznaczona dla uczestników ruchu, w której nie można ustawiać żadnych obiektów i urządzeń np. znaki drogowe, bariery ochronne czy drzewa. Jeśli natomiast cokolwiek z zakazanych rzeczy znajduje się w skrajni drogi należy to odpowiednio oznaczyć, a do tego służą tablice U-9 i U-10.

Tablice U-9a i U-9b używa się do oznaczania części obiektów znajdujących się w skrajni poziomej drogi.
Urządzenia bramowe U-10 stosuje się w celu wskazania maksymalnych gabarytów pojazdów, które nie spowodują uszkodzenia obiektu na drodze. Spełniają one też rolę uprzedzenia kierujących o występowaniu obiektów ograniczających skrajnię pionową poniżej 4,5 m.

Stosuje się je na drogach, gdzie jeździ dużo aut ciężarowych.

ZABEZPIECZENIA RUCHU POJAZDÓW I PIESZYCH

Ogrodzenia łańcuchowe z metalowymi słupkami U-12b są idealnym rozwiązaniem często stosowanym przy wąskich chodnikach o dużym natężeniu ruchu. Takimi newralgicznymi miejscami są np. wyjścia z obiektów szkolnych lub przedszkoli oraz przy skrzyżowaniach.
Barwy ogrodzenia łańcuchowego na przemian są białe i czerwone lub czarne i żółte.


Wysokość tych ogrodzeń wynosi 1,10 m, a rozstaw słupków 1,5 m lub 2,0 m.

Są też znaki i tablice służące do:
poinformowania i ostrzegania kierujących,
zamykania dróg dla ruchu,
prowadzenia nadzoru nad ruchem drogowym.

FOT. www.gddkia.gov.pl

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota January February March April May June July August September October November December

Nowe konto

Masz już konto?
Zaloguj się lub zrestartuj hasło